KONTROLUJ MASĘ CIAŁA!
July 04, 2015
  


Czas na drugą zasadę zdrowego żywienia. Obiecałam Wam cały cykl, a więc jest.

1. Dbaj o różnorodność spożywanych posiłków.
2.Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.
3.Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii.
4.Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem.
5.Mięso spożywaj z umiarem.
6.Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców.
7.Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i i nienasycone kwasy tłuszczowe.
8. Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy. 
9.Ograniczaj spożycie soli.
10. Pij wystarczającą ilość wody.
11. Nie pij alkoholu i nie pal papierosów

 



 2. Kontrolowanie masy ciała, dbanie o swój wygląd jest bardzo ważne. Oczywiście nie twierdze tutaj, że macie od dziś codziennie wstawać na wagę i jak widzicie dodatkowy kg, to panikować. Nadwaga czy otyłość to nie tylko sam wygląd ciała, ale duże uszkodzenia wewnątrz organizmu.  Każdy dodatkowy kilogram zwiększa ryzyko chorób takich jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze czy choroby układu krążenia. Mogą się pojawić bóle kręgosłupa i stawów.  Tak można wymieniać. Od czasu do czasu warto sprawdzić swoje BMI lub po prostu weź centymetr krawiecki i sprawdź ile mac centymetrów w talii. Jeśli mieści się między 80, a 87 (u mężczyzna 91-101cm), to jest nadwaga. Jeśli masz 88, a u mężczyzny 102, jest to już otyłość. Media bardzo propagują szczupłą sylwetkę i w pewnym stopniu jest to złe, bo propagują zły wzorzec, jednak powoli się to zmienia. Trzeba brać przykład z innych. Znajdź osobę, która Cie zainspiruje do działania. Pierwszym krokiem do zwalczania otyłości i nadwagi jest ograniczenie tłuszczy tych widocznych ,czyli masło czy olej i tych niewidocznych, czyli w ciastach, batonikach itp. Słodycze i fast foody odstawić na bok, a napoje gazowane zastąpić świeżymi sokami lub wodą.  Te wszystkie wyrzeczenia warto połączyć z aktywnością fizyczną, a efekt będzie gwarantowany. Kilogramy same będą spadać, a endorfiny szaleć. Ty będziesz szaleć ze szczęścia!! :) 



Gdy mieści się między 80–87 cm (u mężczyzn 91–101 cm), masz nadwagę, gdy przekroczy 88 cm (u mężczyzn 102 cm) to już otyłość.

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/otylosc/nadwaga-i-otylosc-przyczyna-wielu-problemow-ze-zdrowiem_36972.html
Gdy mieści się między 80–87 cm (u mężczyzn 91–101 cm), masz nadwagę, gdy przekroczy 88 cm (u mężczyzn 102 cm) to już otyłość.

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/otylosc/nadwaga-i-otylosc-przyczyna-wielu-problemow-ze-zdrowiem_36972.html
.

Komentarze

  1. oj tak kontrola i dyscyplina to najlepsze dla naszej wagi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo przydatny post! ja np. praktycznie codziennie jeżdżę na rowerze i robię brzuszki:)
    http://pineyx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby tak się stosować do wszystkich zasad... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O to coś dla mnie, mi niestety ta kontrola masy ciała trochę nie wychodzi, ciężko mi ograniczyć spożywanie słodyczy i soli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te punkty to jak przykazania dla każdego człowieka, który chce zadbać o siebie! :) Dobrze, że o tym piszesz, bo nadwaga to już problem cywilizacyjny i trzeba z nią walczyć.
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. amazing post my dear! I am really careful about my body: I practice exercise, I eat clean and I do not drink alcohol :) xoxo

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety źle reaguję na mleko więc nie mogę go pić mimo że lubię :(
    Pomocny post dla osób początkujących :)
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award ;)
    http://nowornevertry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. nie zgadzam się, że produkty zbożowe powinny być ważnym elementem naszej diety...
    uważam, że najlepsza jest dla nas dieta naszych przodków - świeża, kolorowa i w dużym stopniu surowa, ale każdy może mieć inne zdanie na ten temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi wychodzi, ale szczupła nie jestem, niestety geny też odgrywają ważną rolę :)

    Dziękuje za komentarz, jeśli masz ochotę zapraszam ponownie :)
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się stosować zasady zdrowej żywności ale miłość do słodyczy robi swoje :D

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. to prawda i dlatego wzięłam się za siebie i zaczęłam ćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam na szczęście prawidłowa wagę, ale i tak będę ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Poruszyłaś bardzo ważny temat, warto aby dbać o siebie i swoje zdrowie, bo to podstawa by jakoś iść do przodu w tym stale pędzącym świecie :) Ps. Zostaję na dłużej, bo tematyka bloga dość interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. be fit is important! i like working out :)

    xoxo,
    Alice's Pink Diary

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam chyba prawidłową wagę, ale jak byłam małą miałam ciągle niedowage ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. mleko raczej bym wykreśliła, zwłaszcza, że to co kupujemy w sklepie jest produktem mlekopodobnym :( z resztą się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja na szczęście nie mam problemów z kontrolą wagi, zbyt wielkich wahań nie miewam, aczkolwiek to przede wszystkim zasługa genów. ;) chociaż sporo się ruszam i ostatnio coraz lepiej dbam o kontrolowanie tego, co jem, żeby było zdrowiej niż zwykle. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne rady, ja za dużo nie mogę pić mleka. :) Ale do reszty się stosuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe porady, a na temat otyłości to ja mam jobla. Staram się dbać o linie i zdrowie,.

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawe jak się ma moje BMI teraz.. tutaj chyba nawet wagi nie mam hahah

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz