JAK POPRAWIĆ SWOJĄ ODPORNOŚĆ!
December 07,2015
Czym zajmuje się nasz układ immunologiczny. Jak sama nazwa wskazuje dba o bezpieczeństwo naszego organizmu. Po skończeniu pierwszego roku życia wszystko już zależy od nas samych, sami budujemy naszą odporność. Jak to robimy? Czy pamiętacie szczepienie od czasu przedszkolnych? Oczywiście, że tak! Dodatkowo uodporniamy się... chorując. Właśnie tak, chorując.

 
 Od najmłodszych lat nasz organizm „zapamiętuje” bakterie są to tzw. „komórki pamięci immunologicznej”, więc gdy ponownie dopadnie nas ta sama bakteria, zostaje natychmiastowo zniszczona.Okres w jakim się znajdujemy, czyli jesienno- zimowy sprzyja „łapaniu” wszelkich chorób. Jesteśmy osłabieni, a nasza odporność słabnie. Jak temu zaradzić? O to kilka przykładów:

1.Ameryki nie odkryje jeśli napisze, że ważne są witaminy. Brzmi prosto i banalnie, ale warto spożywać jak najwięcej witamin, które znajdują się w warzywach i owocach. 

2.Do posiłków dodawaj cebulę i czosnek, od dzieciństwa babcia dodawała te dwa składniki do każdego posiłku, oczywiście w miarę możliwości. Czosnek i cebula mają właściwości antybakteryjne, nie tracą na wartości nawet po ugotowaniu.

3.Kwasy tłuszczowe omega-3 powinny zagościć w waszej diecie na stałe. Tłuste ryby poradzą sobie z bakteriami, a do tego zwiększ w diecie ilość jogurtów naturalnych, imbiru, szpinaku, marchwi.

4.Pij dużo wody, zwykła woda może zdziałać cuda. Woda wypłukuje szkodliwe toksyny z naszego organizmu, a więc butelkę w dłoń!

5.Stres... i tu się zaczynają schody. Praca, szkoła, zaliczenia, egzaminy, rodzina,zdrowie, pieniądze. Jest wiele czynników, które mogą wpływać na nasz poziom stresu. Właśnie ten niepozorny czynnik bardzo obniża naszą odporność. Warto zrobić wszystko, by zniwelować stres do minimum. Zacznij medytację, relaksuj się przy ulubionej muzyce, znajdź czas dla siebie.

6.Uprawiaj sport! Szczególnie ten na świeżym powietrzu. Wystarczy 3 lub 4 razy w tygodniu poćwiczyć 30-45 minut, by poprawić swoją odporność. Prócz biegania zalecany jest spacer w szybszym tempie, rower czy pływanie. Zamiast jazdy autobusem na uczelnie wybierz spacer. Zrób to dla siebie, dla swojego zdrowia. 

Może są jakieś tematy, które chcecie bym poruszyła!? :)
P.S cieszę się, że do Was wracam:) 



Komentarze

  1. Ja jestem z siebie dumna, ponieważ piję więcej wody (a kiedyś jej wręcz nienawidziłam) i coraz częściej uczęszczam na treningi siatki (nie zawsze mam możliwość dojazdu) i idzie mi coraz lepiej, widzę postępy. Poza tym dużo czasu spędzam na dworze i nie choruję tak często jak kiedyś. :)
    Pozdrawiam♥
    julia-weronika-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post :) ja bym jeszcze dorzuciła imbir, miód i zioła np. czystek :)
    pozdrawiam
    www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak czosnek działa cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  4. czosnek to mój nr 1:D jem go tonami

    OdpowiedzUsuń
  5. o tak.. duży wpływ ma na nasz nasza dieta i stres! Dlatego to odżywianie jest tutaj głównym czynnikiem ;) No i oczywiście nie można zapominać faktycznie o aktywności fizycznej ;)
    Dobry post! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cebuli nie zniosę, a czosnek to już konieczna konieczność, nie przepadam za tymi warzywami, ale dieta i sport to bardzo ważny czynnik, tak samo jak dotlenienie :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czosnek to rzeczywiście samo zdrowie!:) no i zapomniałaś o miodzie:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega przydatny post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja muszę trochę zadbać o swoją odporność, chociaż nie jest tak źle :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I seriously need to get back on track, i haven't run for almost 2 months now :( Thank you for reminding me :)

    sarahrizaga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja o dziwo jestem bardzo odporna w tym starym roku !<3

    świetne zdjecie !

    pozdrawiam kochana!

    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię takiego typu posty :)

    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatni punkt u mnie sprawdza się najlepiej no i jeszcze imbir :)
    foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Cenne rady, o których warto pamiętać :)
    Aknezz

    OdpowiedzUsuń
  16. trudne będzie u mnie zredukowanie stresu, bo przede mną matura ;/ ale na inne czynniki mam wpływ :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny wpis, większość z tych rzeczy staram się jeść/robić, ale z owocami i warzywami wciąż u mnie ciężko ;)

    MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  18. staram się właśnie tak robić :)

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. warto też reagować od razu, gdy czujemy się gorzej i "coś nas bierze". Można zapobiec dalszemu rozwojowi choroby.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czosnek i miód najlepsze na poprawę odporności :) oraz witamina D :)

    OdpowiedzUsuń
  21. witamina C najlepsza :)

    follow?
    http://fashionlikealife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo przydatny post ja staram się jak mogę poprawiać swoją odporność. Póki co jeszcze nie chorowałam w tym roku, jednak aktualnie zmagam się z zapaleniem pęcherza ;((

    OdpowiedzUsuń
  23. I like your blog!
    http://larisamerkulova.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  24. Niektóre rady mogą brzmieć prosto, ale za każdym razem warto o nich rozmawiać, choćby miały uchronią przed jednym przeziębieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post . motywacja najważniejsza :]

    OdpowiedzUsuń
  26. wracam do biegania, bo już cieplej i zapisuję się na naukę pływania, mam nadzieję, że to będzie przyjemne z pożytecznym ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. przydatny post, warto czasem sobie przypomnieć takie informacje i przede wszystkim je stosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czosnek i cebula sa smaczne i zdrowe

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty