Ciasto ze szpinakiem!



Lubię śledzić portale społecznościowe przeróżnych cukierni i potem odtwarzać ciasta. Wystarczy mi sama nazwa danego wypieku, szukam mniej więcej jakie składniki powinny się znaleźć w danym cieście czy ciasteczku i potem sama staram się, by wyszło jak najlepsze. Tym razem moją uwagę przykuło już któryś raz ciasto szpinakowe, zwane również "Leśny Mech". Moją inspiracja był wypiek z cukierni w  Katowicach, która jak dla mnie jest jedną z lepszych w naszym rejonie. Kawiarniabezcukru jest koniecznym miejscem do odwiedzenia w Katowicach, jeśli szukacie zdrowych i pysznych ciast! Każdy znajdzie coś dla siebie. 

Wracając do ciasta. Mimo, że głównym składnikiem jest szpinak, to jedząc to ciasto nie czuje się tego. Przeszukałam wiele przepisów i polecane mąki były naprawdę przeróżne, ale ostatecznie wybór padł na mąkę kukurydzianą, a co do kremu. To planowo chciałam użyć śmietanki na górę, a między warstwami serek wiejski, ale niestety w pomieszczeniu było za ciepło i śmietanka nie chciała się ubić. Ostatecznie użyliśmy zmiksowanego serka wiejskiego z miodem i na górę serek Ricotta. 

Składniki na ciasto:
  • 125g szpinaku,
  • 2 szklanki mąki kukurydzianej,
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego,
  • 3 jajka,
  • 5 łyżek ksylitolu,
  • 2 łyżki soku z cytryny,
  • 1 laska wanilii,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia lub sody

Składniki na krem między warstwami:

  • Serek wiejski 500g,
  • 2 łyżki miodu
Składnik na krem na górę ciasta:
  • serek ricotta małe opakowanie,
  • łyżkę miodu
Przygotowanie:

Szpinak myjemy, osuszamy i miksujemy razem z olejem i sokiem z cytryny. Po otrzymaniu masy dodajemy jajka, ksylitol, cukier waniliowy i ponownie mieszamy. Na koniec dodajemy mąkę (stopniowo) i proszek do pieczenia. Powinna utworzyć się ładna zielona masa i dość gęsta masa. Tortownicę należy wyłożyć papierem lub wysmarować masłem i bułką tartą. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy przez 40-50 minut. Po wyciągnięciu ciasta z piekarnika zaczynamy robić krem. Zanim jednak do tego dojdzie, należy pokruszyć trochę ciasto, by uzyskać kilka okruszków na posypanie kremu. Serek wiejski ubijamy z miodem i wykładamy na pierwszą część ciasta. Następnie robimy drugi krem z serka Ricotta i nakładamy na górę ciasta. Posypujemy resztkami z ciasta i nakładamy ulubione owoce. u mnie były to czerwone porzeczki.



Komentarze

  1. Szpinak uwielbiam z serem feta i czosnkiem w nalesnikach. Takirj wersji nuie znalam

    OdpowiedzUsuń
  2. a matulu! to ciasto wygląda wprost obłędnie!!! koniecznie muszę je wykonać, a zabieram się za to od kilku już lat :D

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogormną chęcią!
    https://justemsi.blogspot.com/2017/07/everybody-should-be-feminist.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędnie wygląda, ale mam smaka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wygląda! chyba się skuszę ;)
    Zapraszam do mnie: https://anastyle14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda! Ciekawe, jak by mi smakowało, ponieważ nie lubię szpinaku. :)
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasto szpinakowe.
    Twoje ciasto wygląda smakowicie.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Masakra ja je uwielbiam <3

    Zapraszam ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto przyciąga wyglądem. :) Widziałam w sklepie "Leśny mech" od Delecty i zaciekawił mnie , jednak obawiałam się smaku. Widzę jednak, że szpinak nie jest wyczuwalny, to dobrze. Na pewno Twoje domowe ciasto jest lepsze od tego z kartonika. :)
    Pozdrawiam!

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. to ciasto wygląda rewelacyjnie :) od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zrobienia go :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kiedy ja je w końcu zrobię! Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie. Lubię tak eksperymentować w kuchni, więc chyba wypróbuję :D.
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię szpinaku więc chyba nie skusiłabym się na takie ciasto, chociaż wygląda apetycznie :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealna propozycja dla mnie, przez zdjęcia moje kubki smakowe zaczęły pracować :D

    OdpowiedzUsuń
  14. robiłam to ciasto ale nie pomyślałabym żeby krem zrobić z serka wiejskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam to ciasto :D na początku byłam zaskoczona, że ten wypiek zawiera szpinak, ponieważ w ogóle go nie czuć, nadaje on jednak delikatności ciastu *-* no po prostu kocham to <3 pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. wcześniej wydawało mi się że widziałam ten wpis.. ale myślałam że zrobiłaś coś podobnego. Nie wiem jak u innych ale ten post jako opublikowane dzisiaj pokazał mi się 4 razy ;)

      Usuń

Prześlij komentarz