Kalistenika- Piękno i Siła!


Kalistenika jest formą treningową, która do osiągnięcia wyznaczonych celów wymaga od nas jedynie masy własnego ciała. Ostatnie kilkadziesiąt lat na piedestale w sportach sylwetkowych, stała kulturystyka. Maszyny, sztangi i hantelki na wiele lat zdominowały świat sylwetkowy, jednak od kilku lat, z bardzo dużym powodzeniem cieszy się właśnie Kalistenika.Czyżby powrót do korzeni?
Kalistenika była już znana w starożytności, między innymi ten rodzaj treningu był wykorzystywany przez Spartan przed bitwą pod Termopilami, a poziom ich wytrenowania jest argumentem samym w sobie. Do wykonania całego treningu, potrzebujemy jedynie skrawek ziemi, drążka (np.gałęzi) i poręczy (np. ścięte pnie drzew), więc nic dziwnego, że właśnie wtedy wykorzystywano tę metodę, kiedy nie było dostępu do specjalistycznego sprzętu i siłowni.
Dlaczego więc po tak długim czasie wracamy do korzeni?
W treningu z masą własnego ciała, ćwiczenia są oparte na wzorcach ruchowych, do których nasze ciało jest anatomicznie przystosowane. Trening opiera się na ćwiczeniach tj. przysiady, pompki, brzuszki, podciągnięcia i wszelakich odmianach tych ćwiczeń. Wygląda więc to nieco inaczej niż w treningu kulturystycznym (chociaż teraz i ten idzie w dobrą stronę),  w którym wykorzystujemy masę maszyn, które nam wyznaczają tor ruchu, a nie my im (czyli nie kontrolujemy ich, a one nas). Kalistenika, mimo że nazwa wskazuje na piękno i siłę, nie skupia się tylko na tym. Oprócz pięknej sylwetki i
ponad przeciętnej siły, kształtujemy całą resztę naszych zdolności motorycznych, tj. wytrzymałość, moc, czy koordynację.
Ta forma treningowa jest nie tylko efektywna ale i efektowna. Pozwala nam w pełni kontrolować nasze ciało, a łącząc zdobytą siłę i harmonię można osiągnąć na prawdę imponujące rezultaty.


Następnym razem zapraszam na wpis: Kulturystyka czy Kalistenika? Plusy i Minusy.
 Adam 
Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej możecie śledzić profil mojej grupy KACZKOV SQUAD



Komentarze

  1. Nie słyszałam takiego określenia, pewnie dlatego że ogólnie sport i aktywność fizyczna nie jest w kręgu moich zainteresowań. Oczywiście nie mówię że leżę i nic nie robię ale na siłownię i ćwiczenia nie mam czasu. Musiałabym mniej pracować lub doba 48godzin. Jak wychodzę z domu przed 5 rano do pracy tak wracam ok19 zjem coś, kąpiel, coś napiszę dla relaksu na blogu i do spania. Nawet tv nie oglądam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o takiej formie treningowej, super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie słyszałam o tym wcześniej, ale wydaje się fajne :)

      Usuń
  3. Również nie słyszałam o takiej formie, ale efekty mogą być ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nice post!
    Would you like to following each other?
    Let me know!


    xoxo
    ayu

    OdpowiedzUsuń
  5. I never heard of this form of workout, i am sure it require lots of strength.
    Amazing!!!
    I am following you, hope to see you on my blog.
    https://clickbystyle.blogspot.in/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o takich ćwiczeniach.

    https://fasionsstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nice post!


    Wanna follow each other?
    https://colourfullife000.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesting workout.
    Kisses!

    galerafashion.com

    OdpowiedzUsuń
  9. o kalistenice dowiedziałam się od mojego faceta - jak dla mnie bomba! chciałabym umieć chociaż płowę tego, co wyknują Ci ludzie ;p ale drazek kupiony i będę próbowała :D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam ludzi, którzy potrafią takie cuda :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. great post!
    if you pick up dresses, glamchase vintage prom dress shops reviews gives you amazing choices.
    http://www.glamchase.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  12. Thanks for taking the time to discuss and share this with us, I for one feel strongly about it and really enjoyed learning more about this topic. Please share some more useful info on List Of Schools In Dubai also. I can see that you possess a degree of expertise on this subject.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy post. Też ostatnio zaczęłam interesować się tym tematem i szukam teraz ciekawych suplementów do wzmocnienia organizmu. Zakupiłam już koncentrat białka serwatkowego w sklepie online i mam nadzieję, że pomoże mi w zbudowaniu mięśni.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz