MAKARON ZE SZPINAKIEM
AUGUST 23, 2015
 

Jedno z szybszych i prostych dań jakie uwielbiam. Kiedyś już wspominałam o wspaniałych właściwościach szpinaku, w kontekście smothie, jednak tym razem zabieram Was do kuchni na obiad.  Dawno dawno temu, gdy jeszcze byłam małym dzieciakiem nienawidziłam szpinaku Aktualnie jadłabym go bez przerwy, trzeba pamiętać, że nawet szpinak nie może być obecny codziennie w naszej diecie. Oczywiście polecam jeść wszystko co zielone. Każde warzywo czy owoc jest wręcz dobrodziejstwem natury, a te zielone (sałata, szpinak, szparagi, papryka, nać pietruszki, brokuły, jabłka). powinny być zjadane najczęściej.  Prócz tego, że są niskokaloryczne, to jeszcze zawierają bardzo dużo witaminy C i magnezu. Dodatkowo wspomagają proces oczyszczania organizmu, dlatego tak bardzo stały się popularne zielone koktajle wśród gwiazd i osób dbających o linię.

 

Danie nie wymaga specjalnych umiejętności kulinarnych, a jest smaczne i zdrowe. Miałam w planach lazanie, jednak ograniczający czas dzisiejszego dnia wygrał i postawiłam na makaron ze szpinakiem. Dobór szpinaku, to już zależy od Was. Oczywiście polecam wybrać ten świeży, ale mrożony równie dobrze smakuje.

Składniki na ok. 2 porcje:
  • 250g świeżego szpinaku (lub mrożonego)
  • 200g makaronu pełnoziarnistego
  • 60g sera feta
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • pieprz, sól
Makaron należy ugotować al dente, w ten sposób zmniejszymy jego kaloryczność. Następnie pokroić ser feta w kostkę jak również posiekać szpinak w przypadku gdy został wybrany świeży. Mrożony można od razu wrzucić na rozgrzaną patelnie. Gdy zauważysz, że szpinak jest już gotowy dodać czosnek oraz ser feta. Przyprawić według uznania. Nie przesadzajcie z solą, gdyż ser feta sam w sobie jest już odpowiednio słony. 




ielone warzywa takie jak jarmuż, brokuły, szpinak, natka pietruszki, koperek, kiełki zawierają sporo witaminy C i magnez. Są niskokaloryczne. Dostarczają też cennych żółtych, pomarańczowych i czerwonych barwników z grupy karotenoidów. Kolor nadawany przez karotenoidy jest w nich jednak maskowany chlorofiem – zielonym barwnikiem, który wspomaga procesy oczyszczania organizmu. Chlorofil tworzy silne połączenia z częścią toksycznych związków (w tym z niektórymi substancjami rakotwórczymi) – dzięki temu mniejsza ilość szkodliwych związków dociera do tkanek organizmu. Pomaga on odświeżyć oddech. Ma działanie przeciwutleniające. Medycyna naturalna uważa go za składnik sprzyjający odnowie organizmu, wspomagający wątrobę, leczenie anemii oraz łagodzący stany zapalne.

Zielone warzywa w kuchni

Podczas przygotowywania potraw chlorofil ulega przemianom, które wpływają na jego zabarwienie. Intensywność tych przemian można zmniejszyć, skracając czas gotowania (warzywa należy wrzucać do wrzątku) i pozostawiając naczynie bez przykrycia w początkowym etapie gotowania. Najlepszym źródłem chlorofilu są jednak świeże zielone warzywa liściaste. W okresie jesienno-zimowym można je zastąpić kiełkami, natką pietruszki lub algami. Znacznych ilości chlorofilu dostarcza trawa pszeniczna.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/dlaczego-warto-jadac-zielone-warzywa_39032.html
ielone warzywa takie jak jarmuż, brokuły, szpinak, natka pietruszki, koperek, kiełki zawierają sporo witaminy C i magnez. Są niskokaloryczne. Dostarczają też cennych żółtych, pomarańczowych i czerwonych barwników z grupy karotenoidów. Kolor nadawany przez karotenoidy jest w nich jednak maskowany chlorofiem – zielonym barwnikiem, który wspomaga procesy oczyszczania organizmu. Chlorofil tworzy silne połączenia z częścią toksycznych związków (w tym z niektórymi substancjami rakotwórczymi) – dzięki temu mniejsza ilość szkodliwych związków dociera do tkanek organizmu. Pomaga on odświeżyć oddech. Ma działanie przeciwutleniające. Medycyna naturalna uważa go za składnik sprzyjający odnowie organizmu, wspomagający wątrobę, leczenie anemii oraz łagodzący stany zapalne.

Zielone warzywa w kuchni

Podczas przygotowywania potraw chlorofil ulega przemianom, które wpływają na jego zabarwienie. Intensywność tych przemian można zmniejszyć, skracając czas gotowania (warzywa należy wrzucać do wrzątku) i pozostawiając naczynie bez przykrycia w początkowym etapie gotowania. Najlepszym źródłem chlorofilu są jednak świeże zielone warzywa liściaste. W okresie jesienno-zimowym można je zastąpić kiełkami, natką pietruszki lub algami. Znacznych ilości chlorofilu dostarcza trawa pszeniczna.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/dlaczego-warto-jadac-zielone-warzywa_39032.html

Komentarze

  1. lubie takie proste i szybkie potrawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makaron ze szpinakiem ! :3 Jedno z moich ulubionych dań :3 Niestety u mnie w domu nikt oprócz mnie szpinaku nie lubi :(
    Pozdrawiam Julka ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szpinak i fetę, a w połączeniu z makaronem to cud. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudownie! Dzięki za przepis, chyba wiem co dziś będzie na obiad, bo od samego patrzenia narobiłam sobie ochoty... cóż, mój chłopak będzie musiał przeboleć szpinak :D
    Zastąpić tylko fetę serem wegańskim i idealny wege obiad... a właśnie szukałam co przyrządzić :p
    Pozdrawiam,
    http://0gooey0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Trafiłaś w mój gust! Też zawsze nienawidziłam szpinaku, ale ostatnio jem go na okrągło! Ja dodaję jeszcze pomidory :)

    http://pineyx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robię makaron ze szpinakiem, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam makaron ze szpinakiem :) Zawsze robię te danie z kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia są cudowne. :) Świetny post i blog! ♥ Zostaję na dłużej.

    Zapraszam do szczerego komentowania i obserwacji,
    Mój blog - (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam makaron ze szpinakiem, ale połączenia z fetą jeszcze nie próbowałam :)

    http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie :) na pewno wykonań ten przepis :)
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. myślę że to bardzo smaczne danie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmmm.... już sobie wyobrażam ten zapach...

      Usuń
  13. niestety nie przepadam za spzinakiem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak! Uwielbiam makaron ze szpinakiem :) Kocham g!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepysznie wygląda *.*
    http://koniandvivi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Musi być pyszne, uwielbiam szpinak pomimo tego, że w dzieciństwie za nim nie przepadałam.
    Ja bardzo lubię jajecznicę ze szpinakiem, serem i pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niestety nie lubię szpinaku :(
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Makaron ze szpinakiem jest świetny;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Osobiście nie przepadam za szpinakiem, jednak często pojawia się u mnie w domu, bo moja mama i siostra go uwielbiają :)

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm pycha! Uwielbiam makaron ze szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie rzeczy fit! Jadłam kiedyś taki makaron, w najbliższym czasie wypróbuję też twój :)
    Pozdrawiam! :*
    http://artistically-immediately.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam makaron ze szpinakiem w każdej wersji, niestety w wersji bez oliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham szpinak! Makaron w sumie też :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Looks sooo good! Do you want to follow each other? http://livinlikeaileen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty